Deklaracja dostępności
Treść
Deklaracja Dostępności dla strony internetowej https://sppodjazy.edupage.org/
Szkoła Podstawowa im. Danuty Siedzikówny ps. "Inka" w Podjazach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do Strona internetowa Szkoły Podstawowej w Podjazach.
- Data publikacji strony internetowej: 2015-01-27.
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2024-03-20.
Status zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Niespełnione wymagania
- Zdjęcia z wydarzeń nie mają tekstu alternatywnego, tekstu dla osób słabowidzących.
- Filmy nie posiadają napisów dla osób niedosłyszących i głuchych.
- Dokumenty w formacie PDF nie są dokumentami edytowalnymi.
- Część plików nie jest dostępna cyfrowo.
- Mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.
Powody braku spełaniania wymagań
- Materiały zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy.
- Zapewnienie dostępności strony stanowiłoby zbyt duże obciążenie dla podmiotu.
- Mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.
Przygotowanie deklaracji dostępności
Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-01-24.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2024-03-19.
Skróty klawiaturowe
- Na stronie można używać skrótów klawiszowych standardowych przeglądarek internetowych do powiększania czcionki, wyłączania i włączania kontrastów.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Dyrektor Barbara Lis-Driwa, sp_podjazy@wp.pl . Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu (58)6850054 . Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Szkoła Podstawowa im. Danuty Siedzikówny ps. "INKA" w Podjazach
Do budynku szkoły prowadzi główne wejście znajdujące się od strony ulicy. Znajduje się tam 5 stopni, brak podjazdu, drzwi wejściowe otwierane ręcznie. Natomiast od strony boiska brak stopni.
Budynek jest dwupoziomowy (0 + 1), brak windy, aby dostać się na poziom powyżej parteru należy pokonać schody. Dwie klatki schodowe wyposażone są w poręcze W korytarzach nie ma wydzielonych stref kontroli.
W budynku nie ma windy, pochylni, podjazdów, platform, informacji głosowych, pętli indukcyjnych.
W odległości 10 metrów od budynku szkoły znajduje się parking.
Na teren szkoły można wejść z psem asystującym lub psem przewodnikiem.
Brak możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille'a i oznaczeń w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Aplikacje mobilne
brak